En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Lämnade barn.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så då blir det bil. Väldigt halt om någon undrar.

Jag fortsätter med denna blog och hoppas att ni fortsätter att läsa. Genom att sidan är välbesökt så kan våra politiker, som beslutar åt oss hur vår trafik ser ut, se att det finns ett intresse i frågan. Ju fler kommentarer som kommer in desto större läsvärde blir det på sidan, så skriv gärna. Finns det t.ex. någon som tar direktbuss från Nynäshamn och hur fungerar det? Någon som vet om det är barnsjukdomar på de nya X60-tågen eller är de lika dåliga som de gamla ur driftsäkerhetssynvinkel? Det är mycket prat om pendeltågen just nu men tunnelbanetågen fungerar inte mycket bättre de, eller hur?


  1. Anonymous Anonym 

    Röda Linjen tycker jag funkar hyfsat bra, resten vet jag inget om, tycker det är "kul" att läsa här, jag känner så väl igen mig....

  2. Anonymous Anonym 

    T-bannetågen till Ropsten vid sjutiden på morgonen ska ha 5-minuterstrafik men det är oftast 10-minuterstrafik på grund av vagnsbrist. Det i sin tur gör att jag får leka sardin på mornarna.

  3. Anonymous Anonym 

    Jag håller med dig Göran. Tycker ofta att det är förseningar på den linjen. Förseningar eller korta tåg = sardinpackning.

  4. Anonymous Anonym 

    Jag åker mot Fruängen, och där funkar det oftast.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed