En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Direktsänd diskussion i TV4 Stockholm


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Efter de stora förseningarna som har varit under dagen så kommer TV4 Stockholm att göra ett direktsänt inslag i morgon onsdag där politiker, SL-representanter, folk från Citypendeln med flera kommer att deltaga. Jag blev tillfrågad om jag ville deltaga och sade naturligtvis ja. Jag hoppas att det blir ett bra program där våra problem kanske tas upp på allvar.
TV4 09:15 - 09:30


  1. Anonymous Anonym 

    Jag har inga förväntmingar på att något händer. Alla försöker väl skylla ifrån sig. Men varför ska dessa "människor" behöva ta ansvar? Lönen kommer ju ändå och efter en dag är mötet glömt och SL kan med sina affärskumpaner fortsätta djävlas med trafikanterna.

  2. Anonymous Anonym 

    nu ska jag snart i väg igen. -9 grader, redan nu visar SLs realtidsinformation 10-20 minuter försening på alla norrgående tåg mot Märsta....

    Hoppas att programmet visas också via webben - det är ju lite taskig tid där de flesta av oss pendlare är på väg eller på jobbet.


    Uwe.

  3. Anonymous Anonym 

    Välkommen till Karlberg!

    Se min blogg så ser du fotot där du står just nu på TV4.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed