En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nu börjas det igen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så var man tillbaka i pendlingen igen. Tänkte fortsätta med min blogg för att se om det är någon skillnad mot i våras. Har, med fasa, följt utvecklingen i sommar. Jag hoppas verkligen att det inte fortsätter som det har gjort i sommar.

Det började segt i dag. Tåget var proppfullt. Detta var dock inte SLs fel. Det verkar som om det varit något medeltidsäventyr någonstans eftersom tåget var fullt med folk i sådana utstyrslar. Detta gjorde att jag fick stå till Älvsjö. Eftersom det var det gamla tåget så var det KVAVT och VARMT på tåget.

4 minuter försenat var tåget i alla fall.


  1. Anonymous Anonym 

    Hurra! Välkommen tillbaka :-)

  2. Anonymous Anonym 

    Hej!

    Tisdag 15/8 kom bara till Centralen istället för Sundbyberg. Dörrfel. Nu börjas det igen efter en skön och avkopplande semester.
    Jag har mina onda aningar att det inte kommer att bli någon större förbättring vad gäller pendeltågstrafiken. Det känns som om det bara är ett namnbyte det är frågan om.


    Vi får hoppas att jag har fel ;)

    /Åke

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed