En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Vad hände i dag?


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



I dag åkte jag litet tididgare, 16:52. På skyltarna stod det kort tåg och eftersom det var X60-tåget så innebär det 1 set. Men det var så mycket folk så sillar skulle tycka att det var trångt. Då räcker inte luftkonditioneringen till. Det blev varmt! Många gick av på de nästföljande stationerna så jag antar att något södergående tåg blivit inställt och därmed så passade en hel del folk som skulle kortare söderut på att åka detta tåg. När det blev mindre folk så blev det bättre och resan blev behaglig igen någonstans i Skogås.

3 minuter sent blev tåget på eftermiddagen och 7 minuter i morse.


  1. Anonymous Anonym 

    I morse var tåget indraget. Det meddelade man inte på en gång, utan 06.46 annonserades som försenat, det skulle avgå 06.55. Men när den tiden närmade sig så kom ett högtalarbesked om att tåget inte lämnat vagnhallarna! Nästa tåg kom dessutom försenat till Stockholms Central, det körde rätt långsamt många sträckor.

    På hemresan var tåget så sent att vi ankom Jakobsberg 2 minuter efter bussarnas avgångstid. Ingen buss stod kvar så den verkliga förseningen blev 15 minuter. Så blir det när man är beroende av anknytande buss.

    Heja Stockholmståg. Åtta tåg sena av åtta möjliga den här veckan, det är i paritet med Citypendeln om inte värre...

  2. Anonymous Anonym 

    Ja vi får hoppas att det blir bättre. Jag kommer ihåg när Citypendeln drog igång. Då var det så mycket förseningar så man fick pengar tillbaka. Eller rabatt på nästa kort var det.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed