En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Förseningar igen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Att man inte kan få ha en vecka utan stora förseningar. I dag var pendeln 15 minuter sen. Sedan vet jag inte hur tunnelbana + buss var eftersom det är sommartidtabell men de kändes inte försenade. Alltså blev jag 15 minuter försenad i dag.


  1. Anonymous Anonym 

    Hur mycket skall man tåla.
    Inte en dag sedan Stockholmståg tog över har jag hunnit med matarbussen.
    Där står vi snällt alla vi tågliga nordbor. Hade det varit i Frankrike eller något annat sydligare land hade vi rivit stationen. Kanske dags att säga ifrån på allvar.
    Nu tycker jag att måttet är rågat. Det har inte blivit bättre, snarare tvärtom, åtminstone på Kungsängen-Bålsta linjen.

  2. Anonymous Anonym 

    Jag tycker inte det blivit sämre på Nynäshamnslinjen. Inte bättre heller. Den stora skillnaden är att X60-tågen trafikerar Nynäslinjen oftare = bekvämare åkning i form av tystare och mjukare gång.

    När Citypendeln tog över var det <KAOS. Så med tanke på det så klagar inte jag ännu. Det blir väl till vintern som det stora eldprovet kommer. Eller höstens lövhalka. Glömde nästan den.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed