En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Fortfarande långsamt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Fortfarande kryper tåget fram mellan Farsta Strand och Älvsjö. Detta innebär förseningar och i morgonhettan på X10-tåget så är det inte roligt. Vet inte varför man bytt bort X60 på denna avgång men det har väl med Stockholmstågs styre att göra.

9 minuter ytterligare försening i dag.


  1. Anonymous Anonym 

    Du hade tur som klarade dig med bara 9 minuters försening. I morse var det c:a 5 minuter mot City och på hemsesan var tåget drygt 15 minuter sent.

    En sak förundrar mig: Hur kan skylterna på plattformrna rulla fram texten att det *kan* bli förseningar pga hastighetsnedsättning sträckan Farsta - Älvsjö när det så uppenbart blir stora förseningar? Det handlar inte om *kan* utan att det nödvändigtvis blir stora förseningar.

    Heja Stockholmståg! Fyra sena resor av fyra möjliga den här veckan!

  2. Anonymous Anonym 

    He he. Jag har inte hunnit med kvällens blog.
    Men jag håller med. Vad då KAN!
    Nu är det sabotage som orsakar detta så jag skyller inte på Stockholmståg, ännu...

  3. Anonymous Anonym 

    Det var ju en grov miss att det stod så på rulltexten! & ja, grunden är sabotage, som jag tidigare skrivit, människor är dumma.
    Men att Stockholmståg i början inte ville att det skulle rulla en text, detär anmärkningvärt! I två dagar fanns det ingen skriftlig info på stationerna.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed