En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



I morgon midsommar!


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så därför blir det inte någon pendling. I dag var det trångt hem. Inte som i går men många fick stå. Tåget blev 6 minuter försenat.


  1. Anonymous Anonym 

    Och vem fan tror att det blir bättre med nya pendeltågsoperatören?????????? SL behöver inte göra någonting, deras överfyllda lönekuvert (på resenärernas bekostnad) lär inte vara magrare i framtiden än vad de är idag. Heja SL!!!!!!!!!!!!!

  2. Anonymous Anonym 

    Men åh! Nu måste jag sluta läsa den här bloggen & kommentarerna, jag klarar inte av människor som avslutar sina meningar med hundra frågetecken & lika många utropstecken.

    Jag tror för övrigt att det kan bli bättre med den nya pendeltågsoperatören. De ska ha fler tåg i omlopp som kan sättas in vid förseningar så inte hela dagen är förstörd t ex.

  3. Anonymous Anonym 

    Sluta inte läsa bloggen. Jag försöker hålla ett riktigt språk med riktig kommatering. Om jag slutar med utropstecken är det för att det behövs.

    Jag hoppas att du har rätt angående den nya operatören. De har i alla fall lagt om så att väldigt många X60-tåg går till Nynäshamn. Eller så har de fått en ny leverans.

  4. Anonymous Anonym 

    Ursäkta, jag skulle varit lite klarare i min kritik, det är inte du som använder dig av hundra frågetecken, det är Per-Magnus Andersson.

    Jag ska inte sluta läsa :-) Jag tycker den är bra & det är kul att få lägga sig i ibland.

    De har lagt om så att alla nya tåg ska trafikera Nynäshamn. Men det finns ett jättestort problem. Det är ju av- och tillkopplingar som sker i Västerhaninge. För det mesta kan de ta upp till 10 minuter att genomföra då de har problem med att operativsystemen i tågen inte passar ihop! Men det ska tydligen fixas, nångång i höst i Tyskland.

    Men de är fan så obekväma.

  5. Anonymous Anonym 

    Du verkar vara en som har litet insyn. Kanske kan du ge en länk till ngt. bra ställe där man kan läsa om detta?

    X60: Bra att de är tysta och flyter fram samt att de har luftkonditionering (när den är rätt inställd). Dåligt att sätena är obekväma.

  6. Anonymous Anonym 

    Nej, jag har tyvärr ingen länk :-( Men jag har insyn :-)

  7. Anonymous Anonym 

    Om man har tid att surfa runt & är intresserad av tåg-frågor, kan man alltid kolla på www.sjk.se & klicka på Postvagnen. Där hänger ett antalt "tågnördar" som kan svara på alla möjliga sorters frågor.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed