I dag hände en sak som man inte tycker skall hända. Det är inte att växeln gick sönder så att all tågtrafik stannade vilket i och för sig är väldigt irriterande. Nej det jag pratar om är att informationen om vad som händer inte på något sätt kom ut till oss resenärer. Vi fick reda på att felet inträffat och att vi skulle bli försenade "några minuter". 30 minuter senare så hade vårat tåg fyllts på med mycket människor och ingen ytterligare information hade nått oss. På SL:s site mobil.sl.se så skulle tågen gå i tid stod det fortfarande 08:16. Min kamrat ringde SL:s information och de hade inte heller någon annan information. Däremot sade de att vi kunde åberopa resegarantin. Så jag och min kamrat gick iväg och beställde en taxi och ser man på; tåget åkte iväg litet senare. Hade informationen kommit ut kanske vi hade suttit kvar. Vi tog i alla fall en taxi och jag tänker nu försöka få tillbaka pengarna från SL. Men min förlorade arbetstid då? Jag kom 1 timme sent till jobbet i dag! Vart får jag ut de pengarna? Dessutom antar jag att det var väldigt trångt på tåget mot Stockholm. Jag gissar att det åkte ca. 08:23 från Västerhaninge. Var det någon som åkte med det och kan berätta?
1000 minuter i försening i dag.
1000 minuter i försening i dag.
Jag
- En Långpendlare.
- Från Nynäshamn, Sweden
- Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.
Föregående inlägg
Arkiv
- januari 2006
- februari 2006
- mars 2006
- april 2006
- maj 2006
- juni 2006
- juli 2006
- augusti 2006
- september 2006
- oktober 2006
- november 2006
- december 2006
- januari 2007
- februari 2007
- mars 2007
- april 2007
- maj 2007
- juni 2007
- juli 2007
- augusti 2007
- september 2007
- oktober 2007
- februari 2008
- augusti 2008
- september 2008
- oktober 2008
- november 2008
- december 2008
Jag håller så fullständigt med dig. Om det finns något som stör mig lika mycket som (om inte mer än) de ständiga förseningarna så är det den kvalificerat usla informationen.
Är det informationen på tågen eller på stationerna som är kvalificerat usel?
I det här fallet så var både informationen på tåget och stationen kvalificerat usel!
Vaddå Usel information???????????????
SLs favoritknep (känt sedan vintertidstabellerna)
är att avvakta. Pendeltåg Sth Central till Kungsängen kl 16:55 är ofta överfullt. Det går ett pendeltåg till Jakobserg kl 17:00 enligt SL som tyvärr ofta är inställt (vilket man väntar med att upplysa om tills föregående tåg kl 16:55 avgått.) Detta tåg går inte sommartid, (men hur blir det sedan i höst?) Vem är så godtrogen att man går på SLs tomma munväder?????????????????
Behöver inte SL åta sig något som helst ansvar????????????????? Troligen inte. Lönen kommer ju i alla fall från alla från oss trafikanter och övriga skattebetalare som betalar dessa muppars eviga sömn. Jag är djupt förvånad över att någon av människa född ställer KRAV på SLs styrelse. Dessa "människor" tycks blott och bart vara till för att minska antalet arbetslösa enligt SCBs statistik. Detta är definitivt inget påhopp på alla dessa duktiga tjejer och killar som skulle sköta sitt arbete hur bra som helst om de bara fick en chans i stället för att gå utan arbete. Jag hoppas och tror samtliga resenärer med SLs pendeltåg förstår vad jag menar.