En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Inget Internet.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



I går så fungerade inte min Internetkoppling. Därför samanställer jag i dag i stället.

Var tvungen att åka "Nynäs-Express" i går. Det fungerade hyggligt. Däremot är det förkastlilgt att behöva byta tåg i Västerhaninge. Orsaken är alltså att de nya tågen inte klarar av att koppla till ett tågset. Hur kan man ha en sådan otroligt dålig kvalitetssäkring när man beställer så dyra produkter? En annan sak är varför vi som nu måste byta tåg skall ha de äldsta och sämsta tågen? Kör X60 som lill-pendeln (bättre namn än Nynäs-Express). Jag kommer att återkomma i frågan för den är mycket irriterande.

Hittade en ny blogg i dag om SL. Lägger till den i länkguiden. Tar dessutom bort förseningsdelen av resan eftersom den stämmer dåligt. Får återkomma med något bättre system för det.

Hem i går: 3 minuter sent.
In i dag: 3 minuter sent.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed