... till nya jobbet slutade inte så bra. Men i detta fallet var det inte SLs fel (tror jag?). Åkte tunnelbana och det som jag skulle åka var inställt p.g.a. skadegörelse. Detta innebar att nästa tåg som kom var proppfullt vilket i sin tur innebär förseningar av det tåget. Därför så missade jag tåget och fick ta nästa. Detta tåg gick i tid och kom fram bara 1 minut för sent. Jag kommer inte att sätta 30 minuter på SL eftersom det var förstörelse som orsakade förseningen. Däremot kanske man kan tycka att SL skall se till att tågen inte blir förstörda men jag har ingen information om vad som hänt egentligen. Vad anser du?
I morgon blir det bil så inget inlägg då.
I morgon blir det bil så inget inlägg då.
Jag
- En Långpendlare.
- Från Nynäshamn, Sweden
- Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.
Föregående inlägg
Arkiv
- januari 2006
- februari 2006
- mars 2006
- april 2006
- maj 2006
- juni 2006
- juli 2006
- augusti 2006
- september 2006
- oktober 2006
- november 2006
- december 2006
- januari 2007
- februari 2007
- mars 2007
- april 2007
- maj 2007
- juni 2007
- juli 2007
- augusti 2007
- september 2007
- oktober 2007
- februari 2008
- augusti 2008
- september 2008
- oktober 2008
- november 2008
- december 2008
Skadegörelse kan man inte lasta SL för. ALLA förseningar kan man inte lägga på SL. Hur skadegörelsen (som kostar mellan 50 och 80? miljoner årligen) ska stoppas vore nog alla resenärer och SL jätteglada få veta. Tyvärr är det ju så att "rättsäkerheten" skyddar många av desa intelligensbefriade "människor" som roar sig med skadegörelse.