En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



ABC-nytt i kväll.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



I kväll kommer SLs ledning beskriva en lösning på alla problem som vi haft i vinter i ABC-nytt!?! Jag blev tillfrågad om jag kunde vara med och diskutera men p.g.a. det korta varslet kunde jag inte. Jag väntar dock med STOR nyfikenhet vad som skall sägas. Så sent som i morse ställdes tåg in från Nynäshamn mot Stockholm. Det var dessutom förseningar mot Nynäshamn nu på kvällen p.g.a. växelfel. Jag antar att det inte bara är nya X60 som är lösningen...

Jag tror att det är ABC kl. 19:10. Titta då.


  1. Anonymous Anonym 

    "Slut på pendeleländet. Det lovar Anna Kettner och SL:s ordförande."
    Tog del av artikeln på ett stillastående nytt pendeltåg på Centralen. Ord avgångstid var 9:37.
    Vi kom iväg 9:52.

    Under tiden avgick tåg mot Södertälje (vilket jag kunnat ta eftersom jag skulle till Stockholm Södra). Men det sas inte ett ord om det. Inte heller varför vi stod stilla.

    Så, kära Anna Kettner. Dina ord luktar valfläsk!!
    Jag tror mer på det som sas i inslaget i ABC-nytt ikväll.
    Att SL:s problem blivit kroniska.

  2. Anonymous Anonym 

    Jag skulle vara väldigt glad om pendlingenseländet lyftes fram i höstens val. Risken finns att bloggandet ger oss en plats att avreagera oss utan att den hopplösa situationen vad gäller kommunikationerna inom länet förbättras. Ställ politikerna till svars! Konfrontera de med motförslag baserade på den upplevda verkligeheten! Sluta rösta på partier som har misslyckats med lösningarna!

    Det var synd att du inte kunde vara med i ABC debatten! Vi pendlare måste synas!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed