En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Bil i två dagar.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så ingen förseningstid i dag eller i morgon.

Jag hoppas att intresset inte helt falnar nu när tiderna verkar stabilisera sig. Det brukar vara så att debatten är som hetast när felen uppstår. Men då är det svårt att åtgärda någonting. Om åtgärderna sker nu så kanske vi kan få en trevligare vinter med bättre säkerhet i tidtabellen.

Vad sker hos SL nu? Sitter man och pustar ut att den värsta stormen har lagt sig? Vad gör banverket? Kommer man att fixa växlarna inför nästa vinter? Hur kommer det att bli med nya Stockholmståg? Det var kaos i början för Citypendeln, blir det samma sak nu?


  1. Anonymous Anonym 

    Jao.. testade sättet som du reser på.. med "pöbeln"..

    Man behöver sådana verklighetsdoser för att få igång åsikterna om varför man ska åka egen bil och inte åka buss&tåg.

    14 kilometer tog denna dag 90 minuter. Jag vet man kan gå, simma, springa snabbare den sträckan. Men det är härligare sitta i sin skinnfotölj, lyssnandes och medsjungades högt till valfri musik, ha lagom varmt och kallt hela tiden och köra samma sträcka på 20 minuter.

    Den där timmen extra det tar kommunalt enkel väg.. är väl värd avbetalningen på bilen, bensinen, stadstullarna, vägskatten, luftskatten och alla andra skatter bilismen bidrar med.

  2. Anonymous Anonym 

    Jo, det verkar flyttar lite bättre nu - men ändå finns det fortfarande flera tåg dagligen på sträckan Sollentuna-Märsta som har minst 10 minuters försening. Detta trots det milda vädret!

    I går drabbades jag av ett inställt Uppsala-tåg och fick igen vänta en halvtimme i Märsta - för första gången i år var det inte Citypendelns/SLs fel...

    X60 med dörrfel och avstängda dörrpar har jag också sett redan - men är inte det konstigt att jag som pendlar dagligen två gånger hittills bara fått åka 3 gånger med nya X60? Sparas dem till annan trafik än rusningstider?

    Uwe.

  3. Anonymous Anonym 

    Tony säger något mycket vettigt. Det får inte bli antingen eller. Pendlare mot bilister och vice versa.
    Hela trafiksituationen och kommunikationssatsningar i Stockholm och Stockholms län måste tas till omprövning!
    Bygg Ringen så att folk slipper åka genom centrum i onödan! Bygg bort flaskhalsar som gör kollektivtrafiken till ett dagligt obehag!

    Det är bara genom smidiga förflyttningar kors och tvärs som vi kan få levande stad och nöjda invånare.

    David

  4. Anonymous Anonym 

    Det finns ingen gräns för hur djupt mitt förakt för SL hamnar. Nu talar man i stora ord om att lösa företagens transporter inom upptagningsområdet. Bilpool, TAXI, mm. Man förstår ju hur mycket man som privatkund betyder hos SL. Ett företag har med avtal möjlighet att förflytta sig inom upptagningsområdet hur som helst. Gäller inte detta oss "besvärliga" privatkunder som ofta får nöja oss med billiga bortförklaringar som lövhalka, signalfel, växelfel, försenad tågvändning m m? Än en gång har detta gangstersyndikat visat sitt rätta ansikte.
    Min personliga uppfattning om dessa karikatyrer på mänskliga vareslse saknar beskrivning.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed