En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Tillbaka i pendlingen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så åkte jag tåg igen. Nu är det vår tänkte jag, då blir tågen inte försenade...
Men ack så fel jag hade. Tåget till Centralen blev 12 minuter sent pga köbildning mot Centralen. Satte man inte in en ny växel i påskas för att detta inte skulle hända?
Tåget hem kom fram i tid!


  1. Anonymous Anonym 

    Vaddå ny växel?????????? Det behövs nog ny (=kompetent personal i SLs styrelse) innan det fungerar (titta på muppen som ansåg att problemen med pendeltågen är överdrivna och gråterskan som påstår sig ha svårt se oss kunder i ögonen). Signalfel, vagnfel, försenad tågvändning, snöhalka, lövhalka, snart även solhalka, molnhalka, SL-ledningsinkompetens (det sista är redan ett faktum), m m. SL skiter fullständigt (ursäkta ordvalet) i sina åligganden. Man skyller istället på underleverantörerna. Problemen fanns redan 1979 (se bloggen Pendlarnoja. SLs favoritförklaring är "getingmidjan" och att skylla ifrån sig på Banverket. Om en annan näringsidkare betett sig på detta sätt mot sina kunder hade vederbörande belagts med näringsförbud för länge sedan. Varför ställer man så låga krav på offentliga näringsidkare? Är det så illa ställt med arbetslösheten i Svea rike att man måste ta in vad skit som helst (än en gång, ursäkta ordvalet)för att hålla arbetslöshetens statistik nere?

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed