En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Jaha...


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Upp emot 7 miljarder per år kostar förseningarna. Jag har gissat att det var en stor kostnad i tidigare inlägg men inte så mycket. Titta på följande länk och lyssna på vad som sades i ABC-nytt i kväll (19:10 och 22:15).

Så vad tänker SL göra? Som det verkar så är det det nya tåget X60 som är lösningen! Anna Kettner tror verkligen på att det skall fungera mycket bättre nu i sommar och att det sedan skall hålla sig mycket bättre. Vart kom den kommentaren ifrån? Uppenbarligen måste det finnas en agenda som de inte berättar. För med den information som getts i media finns ingen lösning som jag kan se.

Jag skulle bli jätteglad om det verkligen skulle fungera men är det någon annan än jag som blir förvånad om vi i vinter står där och väntar på ersättningsbussar?


  1. Anonymous Anonym 

    Om SL lade ner lika mycket tid på att försöka sköta sitt jobb som man lägger ner på att tala om hur bra allting blir, såg det nog annorlunda ut. Nu är det snart sommar, sen kommer vintern igen, med SLs vanliga billiga bortförklaringar.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed