En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



VAB


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Vård Av Barn. Ingen pendling i dag. Fick en del SMS om att det går dåligt nu på kvällen. Är det så?


  1. Anonymous Anonym 

    Ja precis så är det. Växelfel i Jakobsberg.
    Tåg mot Kungsängen 20 min sent. Precis så sent att matarbussen precis avgått. Det blev en halvtimmes väntan på stationen. Finns det inget slut på detta elände?.
    En positiv sak var att dom fått igång värmen på tåget i morse.

  2. Anonymous Anonym 

    Nu har man kommit underfund med att underhållet är eftersatt. ÄNTLIGEN! Underhåll kostar, men skador till följd av uteblivet underhåll som leder till reparationer brukar bli ännu dyrare. Vilken tur att SL har skattebetalarna och färdbevisköparna som göder dem med pengar utan att få något för dessa. När tar SL och deras affärskamrater sitt ansvar? Troligen aldrig. Svensken är dumsnäll och foglig och finner sig i överhetens inkompetens. Massmedia har äntligen fått upp ögonen för SLs muppvälde. Om det leder till förbättring återstår att se. Jag har skrivit insändare till Metro, Stockholms City och Dagens Nyheter utan att få dessa publicerade. Språket har inte varit speciellt välvårdat i dessa insändare, men SL har sig själva att skylla. "Med lärde män talar man på latin, och med bönder talar man på bönders språk" Inget nedsättande om jordbrukare, dessa bidrar nog i betydligt högre grad än SL till landets försörjning. Det är bara ett talesätt.

  3. Anonymous Anonym 

    Jag hade tur idag - också. Tåget till Märsta var 5 minuter sent, men vi blev trots detta inte dumpat på vägen.

    Förseningen berodde på växelfel. Väl framme i Märsta insåg jag hur lycklig lottad jag var. Tåget som jag skulle tagit egentligen blev stående med vagnfel i Rosersberg och kom till Märsta med en halvtimmes försening - jag skulle ha missat två tåg till Uppsala och blivit en hel timme försenad!

    Fram till kl 9:30 var det stora förseningar (15+ minuter) på sträckan Centralen-Märsta-Centralen...

    Och det var bara första dagen av den här veckan....

  4. Anonymous Anonym 

    "En positiv sak var att dom fått igång värmen på tåget i morse." - Visst är det för jäkligt att man tycker att det är bra att de får på värmen på vintern. Men tyvärr så är det den enda ljusningen man kan se just nu.
    Bra att fler försöker trycka på media så att de kan belysa problemet.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed