En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



När blev vi sena?


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



När jag åkte hem, jag åkte tidigt i dag 15:52-tåget, så startade vi i tid från Centralen. Jag tänkte: I dag kan bli min första dag utan förseningar. Tåget gick bra och jag satt upptagen med annat (sudoku) och när jag tittade på klockan så var vi 10 minuter försenade. Jag uppfattade inte att vi stannade länge eller körde långsamt så när hände det? Det var faktiskt när jag fick ett SMS från SL som sade att tåg mot Nynäshamn var upp till 10 minuter sena som jag kontrollerade. Mystiskt. "Bara" 10 minuter försening i dag. Tyvärr känns det som en bra dag.


  1. Anonymous Anonym 

    Kan det vara så att det finns ett så kallat maskhål på pendeltågslinjen mot Nynäshamn? Jag har hört att det i teorin ska fungera med tidsresor med hjälp av sådana.

  2. Anonymous Anonym 

    Har följt Dina inlägg en tid och känner igen allt från min egna resor till och från arbetet.
    Sena tåg, inställda tåg, korta tåg, kalla tåg (de nya tågen).
    Mitt i allt detta kommer poliktikerna och SL med ett "smart drag". Inför telefonfria zoner. Nog har jag många gånger blivit irriterad på högljudda sammtal men det här luktar valfläsk långa vägar. Inte känns det som prioritet ett just nu. Är det ett försök från ansvariga att få oss "misshandlade" trafikanter att tro på handlingskraft från deras sida?
    Ny vecka, nya insatser! Bara att hoppas på att under sker för åtgärder från de ansvariga verkar utebli.
    Det får nog bli yllebyxor och sittdyna kommande vecka också.

  3. Anonymous Anonym 

    Snart blir det vår och då slutar dessa problem i alla fall. Men det brukar alltid uppstå nya. Varje gång vi går över till ny säsong så skämtar man om att "De har glömt att trycka på x knappen." x bytes ut mot: vår, vinter, höst eller sommar.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed