En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



2:a gången.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Pendeltåget var bara 1 minut sent till Centralen. Detta innebar att jag hann till tunnelbanan som gick i tid med fullt antal vagnar = inte så trångt. Sedan kom bussen i tid vilket innebar att jag kom i tid till jobbet i dag för 2:a gången i år när jag åker kommunalt.

Fint väder är det ute också!


  1. Anonymous Anonym 

    Lucky You!

    Själv skulle jag ta 0703 från Skogås mot Kungsängen. Trodde jag men den var inställd som vanligt :(. Tog buss-tunnelbana-tunnelbana. 15-20 minuter försenad. Är säkert uppe i -2 timmar denna vecka. Tacka Citypendeln/SL för det!

    Inget pendeltåg på några dagar, skönt!!

    Trevlig Helg!

  2. Anonymous Anonym 

    Håhåjaja,

    Hemresan idag (2006-03-17) var en rysare!
    Pendeltåget kl 16:25 till Kungsängen försenat p g a SLs vanliga floskler. När tåget äntligen kom, var det "kort tåg". Jag gjorde en vild chansning och väntade på det berömda extratåget kl 16:30 som stannar i Jakobsberg. Jag vet inte varför jag väntade; kutym från SLs "trafikupplysning" är att man väntar tills Kungsängentåget avgått innan man talar om att extratåget är inställt. Av någon anledning kom extratåget (kort tåg). Svartmålning av SL och deras kumpaner i gangstersyndikatet? Ingalunda, bara en redovisning av hur det går till att vara kund hos SL! Man är väl bara en gnällig trafikant som inte inser SLs storhet. Problemen är ju överdrivna enligt SLs representant. Man borde ha vant sig, men av någon anledning är jag en så´n där obekväm varelse för överheten. Snälla POJ! Lägg inte ner bloggen! Att SL vann dagens tävling mot Amazonen berodde väl på att man för stunden kände trycket. Snart är det väl som vanligt, växelfel, signalfel, försenad tågvändning, vagnfel, vagnbrist, snöhalka, lövhalka, regnhalka, solhalka, molnhalka, etc. Hårda ord kanske, men SL bryr sig inte. Har man som kund betalat för sig behöver inte SL uppfylla sin del av avtalet.

  3. Anonymous Anonym 

    Hej.

    Jag har ingen intention att lägga ner bloggen förrens det funkar med SLs trafik! Så jag blir nog kvar här ett BRA TAG till!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed