En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



En vanlig dag.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Tåget var i tid i dag. Tunnelbanan sen och bussen ännu senare så det blev 7 minuter i slutänden.


  1. Anonymous Anonym 

    En vanlig dag, Ja, i den mening att tåget från Kungsängen var sent "på grund av för sent levererat tåg från vagnhallarna i Bro".
    Varför måste tåget från Kungsängen gång på gång bli sent därför att dom inte får ut det från vagnhallarna i tid.
    Detta är för mig obegripligt.
    Tänker nu skriva till SL och fråga varför. Skall spännande att se vad svaret blir.

  2. Anonymous Anonym 

    Ja det är alla små saker som tillsammans blir en stor irriterande klump av ursäkter. Skriv gärna och berätta om du får svar.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed