En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



2 timmar och 20 minuter...


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



...tog det mig att åka hem i dag. SL har en jättebra tjänst som skickar SMS när det är förseninigar på vald linje. I dag fick jag inget SMS och ändå såg det ut så här:
Först så ändrades tavlan ett antal gånger: 17:56->17.57->18.02->18.00->18.01
18.03 - Tåget lämnar Centralen
18.41 - Vänta på nästa tåg i Tungelsta.
18.56 - Vidare. Byte i Ösmo var min fundering och...
19.06 - Byte i Ösmo. Tåget inställt. Nästa tåg 10 minuter för sent.
19.24 - Mot Nynäs igen. 11 minuter sent mot den ordinarie tiden för detta tåg.
19.33 - Till Nynäshamn. 42 minuter försenad.


  1. Anonymous Anonym 

    Men det kom ersättningsbussar från Ösmo? Hur länge fick du vänta? Kom alla med bussen?
    Hur var läget på perrongen? Accepterade folk att få åka en station?

  2. Anonymous Anonym 

    Nej det kom inga ersättningsbussar. Däremot så gick det en ordinarie buss som jag såg att det var några som sprang till. Eftersom ingen information gick ut om detta utan man sade att nästa ordinarie tåg var det som gällde så väntade jag m.fl.
    Väntan blev 18 minuter till det ordinarie tåget som var 11 minuter sent i sig.
    Som sagt var så gick ingen buss. Däremot så kom alla med nästa tåg :-) Det var faktiskt nästan tomt. Mycket skumt.
    Läget på perrongen var kyligt. Det var kallt ute så jag m.fl. to g skydd i det väntande tåget. Jag och min granne sade att andra på jobbet inte förstår när man berättar om hur dåligt det fungerar. Ingen tror på att det kan vara så dåligt som det faktiskt är.
    Den sista frågan förstår jag inte. Alla hoppade på nästa tåg i Ösmo och åkte vidare till Nynäshamn.
    Stämningen i övrigt kändes som uppgiven. Det händer INGET hur mycket man än säger till.
    Snygg hemsida förresten.

    /Per

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed