En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Ännu en bildag.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Skönt. I dag behöver jag inte oroa mig om förseningar i pendeltrafiken. Jag åker bil. Jag kommer inte att pendla förrens nästa vecka så det blir nog inga nya inlägg före det. Lycka till därute i "Pendlardjungeln".


  1. Anonymous Anonym 

    Idag var det texten "Förseningar & inställda avgångar" som snurrade på skyltarna.. Så var glad att du slapp se de!

  2. Anonymous Anonym 

    JA! Någon gång skall man ha tur!

  3. Anonymous Anonym 

    Stackars er som behöver pendla. Jag är ändå glad att de som pendlar hit till Nynäshamn från Stockholm fortsätter.

  4. Anonymous Anonym 

    Tja.. det blir nog som det blir idag, pga explosionen i ställverket i Stockholms södra. Trettifem minuter från Sundbyberg till Centralen och vi har inte kommit fram till plattformen än.

    /Bernt

  5. Anonymous Anonym 

    Jag hörde att det var kraftiga förseningar i dag. Dels på radion men så började det att komma in massa SMS också till min telefon från SL. Då vet man. Hoppas att ni kom fram i alla fall.

    Ja visst är det tur att inte alla flyttar ifrån Nynäshamn. Jag kan dock berätta att de tankarna dyker upp ibland när man får kliva av i Ösmo och hoppas att det kommer ett tåg inom en rimlig framtid. Suck.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed