En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



VAB


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




Vård Av Barn. Det är vad jag gör i dag. Och det är jag glad för eftersom det har "plingat" rejält i telefonen om inställda avgångar p.g.a. vagnfel. Någon som kan berätta hur det har varit i dag?


  1. Anonymous Anonym 

    Hos SL slingrar man sig hela tiden. Antingen beror det på kyla, nedfallna löv, fusna växlar eller gamla tåg.
    Åren 1967 - 1972 bodde jag i Sorunda och tog tåget till Stockholm från station Segersäng. Vi hade vintrar på minus 28 grader och så mycket snö att bilarna inte kunde ta´ sig fram. Men tågen kom och gick i tid. Och mig veterligen fanns det löv på hösten på den tiden också! Och inte var väl vagnarna av senaste snittet heller, men varmt och skönt ombord med gardiner vid fönstren och toalett för den som behövde det.
    Då var det trevligt att åka Nynäsbanan och värt sitt pris.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed