En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nynäsposten.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Såg att man nämnde min blog i Nynäsposten i dag. Vi får se vad det gör för läsningen av bloggen. Om du läste om detta i Nynäsposten kan du väl skriva en kommentar så jag vet. I dag såg det ut att bli en jättefin vinterdag på tåget. Det var väldigt litet folk på tåget så jag tror att alla fick sitta. Till och med från Ösmo! Dessutom så var tåget bara 1 minut sent till Centralen. Tunnelbanan kom nästan direkt så ingen väntan där heller. Tyvärr så var bussen 2 minuter försenad så förseninigen blev 2 minuter till slut. Men det är väldigt litet i vinter.


  1. Anonymous Anonym 

    Jodå, jag såg dig där :-)
    Hur hittade NHP-praon dig??

    /Bernt
    http://homepage.mac.com/berntm

  2. Anonymous Anonym 

    Jag skrev ett litet e-brev till nynäsposten och sedan publicerade de den artikeln. Så enkelt var det. :-)

    Verkar passa i deras linje eftersom det var mycket skriverier om pendling den dagen. MED RÄTTA !

    /Per

  3. Anonymous Anonym 

    Läste om bloggen i NP. Tycker att den är jättebra. Själv pendlar jag mellan Stockholm och Nynäshamn också. Jag åker ut till Nynäshamn på morgonen och tillbaka på eftermiddagarna. Pendlingstid: 1:35 (dörr till dörr enkel väg, om allt går som det skall, vilket det inte alltid gör). Observera att biblioteket i Nynäshamn utnämnt din blogg till veckans länk: http://www.nynashamn.se/bibliotek

  4. Anonymous Anonym 

    Jepp, läste precis NP hos min bror och det var väldigt mycket om pendeltågen i det numret, är väldigt intresserad av lokaltrafiken då jag jobbar för tunnelbanan.

    Bra blog hittils, speciellt med den korta och koncisa sifferfaktan till höger.

  5. Anonymous Anonym 

    Härligt med kommentarer. Det uppskattas. Dessutom visar det ett intresse i frågan vilket kanske kan betyda något när jag pratar med SL. Att den blivit veckans länk är ju dessutom jättekul.

    Jag tycker själv att det blir en bra redovisning av tiden. Även om det inte är bra förstås. Om det stod 1 minut/dag då skulle det vara bra. :-)

    Om ni undrar så tar det 1:20 dörr till dörr till jobbet och 1:40 hem. Detta innebär 3 timmar per dag att fundera vad man håller på med. Eller i år 3 timmar och 27 minuter. :-(

    /Per

  6. Anonymous Anonym 

    Hej, jag är praon som skrev det..
    Fin blogg =)

  7. Anonymous Anonym 

    hej då

  8. Anonymous Anonym 

    Hej.
    Hittade hit och tycker att det var en intressant sida.
    Själv pendlar jag oxå, men sedan direktbussarna började gå, använder jag nu dessa istället.
    Funderade lite på restiden. Eftersom den buss jag brukar ta går 06:55 och är framme vid Gullmarsplan Ca:07:40 och tunnelbanan till Centralen tar 9 Minuter, så borde det tidsmässigt vara lika bra att ta bussen, eftersom den aldrig varit försenad eller inställd.
    Bussarna har tre avgångar på morgonen, men en halvtimmes mellanrum.

  9. Anonymous Anonym 

    maste kolla:)

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed