En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Satt nästan kvar.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Åkte ett senare tåg i dag. Satt i andra tankar och undrade varför alla gick av i Västerhaninge. Kom på varför i tid så jag bytte också till Stockholmståget. Ett elände med att behöva byta. Är det någon som vet när SL tänker avsluta detta experiment? Min gissning är att man inte slutar förrens Nynäsbanan är utbyggd. För i statistiken så går tågen bra eftersom man inte räknar med faktiska förseningar för oss som bor på sträckan för Lillpendeln. Får vi se någon skillnad nu efter valet?

I tid till Centralen i dag.

Litet oroligt på vägen hem eftersom vi startade 4 minuter sent från Centralen. Men hör och häpna så körde man in tiden och tåget väntade i Västerhaninge. Till Nynäshamn blev vi endast 2 minuter sena.


  1. Anonymous Anonym 

    Både Anna Berger Kettner och Maria Wallhager lovade att vi före vinter skulle få åka de nya tågen hela vägen till Nynäshamn.
    Detta utlovades på perrongmötet i Nynäshamn.

    Tyvärr lär det inte bli någon bättring med en annan ledning i landstinget.

    Det enda vi kan vänta oss är en höjning av både enkelbiljetter och 30dagarskortet som höjs till 700 kronor redan 1 Januari eller 1 Mars.

  2. Anonymous Anonym 

    Jag missade perrongmötet i Nynäshamn. Men om de lovade så måste de hålla det eller hur... ?!?!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed