En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Har jag fel?


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Tråkigt att behöva säga det men tågen går ganska bra i tid.

Tråkigt? Vad är det han säger undrar du.

Tråkigt därför att jag nu måste byta i Västerhaninge. Detta gör det uppenbart att Nynäsbanans skick är under all kritik. Å andra sidan hör jag av andra att de får 30-minutersförseningar ganska ofta. D.v.s. att man blir frånåkt i Västerhaninge. Jag har tagit upp detta i tidigare inlägg. Detta gör att statistiken för SL ser bra ut men det är resenärerna som får lida. Det är helt enkelt FEL i statistiken.

Jag har kanske haft tur med litet förseningar den senaste tiden. Berätta gärna om hur du upplever det.

Ytterligare 3 minuter in och 1 minut hem att lägga till statistiken.


  1. Anonymous Anonym 

    I tisdags gick tågen INTE i tid, pga av ett trasigt tåg mellan Barkarby och Spånga så gick det inga tåg alls, och de där ersättningsbussarna som ska sättas in så fort vid behov, kom först inte alls, och sen kom det EN enkelbuss.
    Sen kom det några fler, men inte tillräckligt, så jag väntade på nästa tåg istället, kom en timme senare till jobbet än vanligt.
    Men i övrigt har det flutit på bra i veckan.

  2. Anonymous Anonym 

    De som satt i det trasiga tåget fick sitta inlåsta i tåget över en timme. Måste ha varit en föga upplyftande erfarenhet...

  3. Anonymous Anonym 

    Idag var det inget kul att ta sig till Sundbyberg.
    Tåget från Nynäshamn var i rätt tid till Västerhaninge, men där fanns det inget tåg, inställt.
    Inga meddelanden i högtalarna, men det är vi ju vana med...
    Byta perrong och ta nästa som gick 15 minuter senare, tyvärr togs även det ut trafik på Centralen, så jag fick vänta 15 minuter så totalt så blev jag 34 minuter sen till Sundbyberg.

  4. Anonymous Anonym 

    För tredje gången denna vecka (16.52) från Stockholm så åkte Lillpendeln ifrån oss i VH trots att tåget bara var några minuter försenat.

  5. Anonymous Anonym 

    Om tåget är mer än tre minuter sent, kommer lill-pendeln att dra.

  6. Anonymous Anonym 

    Jag åkte 16:52 från Stockholm och blev avslängd i VH. Jag tog taxi eftersom det var fullt på bussen. När kom de som väntade fram till Nynäshamn? Se dagens blogg för mer detaljer.

    /Per

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed