En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Ganska stabilt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Snabbtåget in till Centralen på morgonen fungerar bra. Jag har endast små förseningar på detta tåg på senaste tiden. 3 minuter i dag.

Även hem går det ganska bra. Men plötsligt utan att jag märkte det så var vi 7 minuter sena.


  1. Anonymous Anonym 

    Jag brukar kalla "Nynäsexpressen" för "Ponnyexpressen" men när jag åkte från Nynäs till Stockholm med 12.07:an var det rena "Känguruexpressen". På snabbsträckorna mellan Nynäs gård och Tungelsta skakade vagnen så mycket att man hade önskat att det hade ingått njurbälte i biljettpriset. Om SL sätter in så trasiga vagnar för att få tillräckligt många vagnar att köra halvtimmestrafik hela dagarna till Nynäs med, så avstår jag hellre från halvtimmestrafiken mitt på dagen.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed