En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



20 minuter extra.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



I dag var det inte tågen som krånglade. Jag åkte bil. Om jag jämför hur lång tid det tog i dag med före trängselskatteförsöket så var det 20 minuter extra. Eftersom det här var den första gången jag åkte till jobbet med bil efter försökets avslut så jag kan inte dra några slutsatser av det. Men visst kändes det som om det var mycket mer bilar. Jag skall åka bil resten av veckan och då kommer jag att ha ett mycket säkrare underlag.


  1. Anonymous Anonym 

    Jag hämtade min hustru vid pendeltågsstationen igår. 19.55 från Stockholms Central var indraget, 20.10-tåget var nästan 20 minuter försenat. Det slår dina 20 förseningsmetoder med råge. Heja Stockholmståg & SL - ni leder!

  2. Anonymous Anonym 

    Gör som min familj och flytta till en mindre ort i Sverige där man inte behöver besvära den billiga bilskojare som SL utgör sig för att vara. (Med billig bilskojare gör jag jämförelsen med bilförsäljaren som ansåg att han inte behövde ta ansvar för att en viktig komponent havererade eftersom den kom från en underleverantör) Efter att ha utsatts för SLs terror känns det bara behagligt att flytta. (Detta är inte enda skälet till vår flytt, men ett av dessa) Min fru och jag vill arbeta och göra rätt för oss, men SL lyckas alldeles för ofta sabotera våra planer. Skriver man till SL får man ett svar där man skyller på exvis Banverket. Tomt skitsnack. Vi har köpt våra färdbevis av SL och följakltligen ligger det på SL att uppfylla sin del av affärsöverenskommelsen. När tänker SL göra detta?

  3. Anonymous Anonym 

    Sedan är det ju så att trängselförsöket upphörde precis i samband med att folk kom tillbaka från semestrar samt att inga vägarbeten utfördes under försöksperioden och många drog igång precis efter..

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed