En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Tyvärr hade jag rätt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Jag skickade frågan om hur förseningstid i Västerhaninge redovisas till SLs politiker, Nynäshamns politiker och ett gäng tidningar. Jag har bara fått svar från en politiker i SL. Det visar sig att det är så illa som jag trodde. Den faktiska förseningen redovisas inte. Tågen till Västerhaninge redovisas för sig och de till Nynäshamn för sig. Jag vet inte om det är bara vad jag tycker men jag tycker i alla fall att det är skandal! Vår tid är inte värd något och man kan visa att det i princip inte finns några förseningar.

Vem är det man försöker lura?

Skulle skrivit om min försening till jobbet i dag som minskades p.g.a. förseningar men orkar inte nu. Total försening i dag: 4 minuter enkel. Ingen retur med pendel.


  1. Anonymous Anonym 

    Ja, det är verkligen skandal. Men en ännu värre skandal är att Nynäshamns politiker gjort en uppgörelse med SL:s styrelse och Stockholmståg att "Nynäsexpressen" inte skall invänta försenade tåg från Stockholm. Detta var i alla fall vad tågvärden på 17.55-tåget mot Nynäshamn från Västerhaninge svarade när en uppretad/uppgiven resenär frågade varför han blivit frånåkt av "Nynäsexpressen".

  2. Anonymous Anonym 

    Råkade ut för samma sak i kväll.. frånåkt, då expresståget skall gå tomt i tid.
    Jag har själv börjat trafikbloggar, då jag tycker att det inte har blivit ett skvatt bättre trots alla löften. Tidigare i år skriv jag krönika i Nynäsposten, men nu blir det i blogform: http.//nynastrafik.blogspot.com

    /Bernt

  3. Anonymous Anonym 

    Äsch.. du blev det fel i puffningen, det skall vara http://nynastrafiken.blogspot.com :-)

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed