En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nästan alltid sent.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Snabbtåget på mogonen är nästan alltid sent. I dag var det 5 minuter sent.
Hem var det varmt. Kort X60-tåg med stängda dörrar mellan avdelningarna och ACn fungerade inte. Min termometer visade 30 grader och var fortfarande på väg uppåt när jag gick av! 4 minuter sen blev jag till Nynäshamn.


  1. Anonymous Anonym 

    När det gäller fyrbenta djur finns det regler för hur transporterna skall skötas. När det gäller de tvåbenta djur som SL tycks se oss trafikanter/kunder som, kan man bete sig hur som helst. Enda då gällande regeln är att man har vakter som ser till att vi betalar våra avgifter. Tänk om vi SL-kunder satte ut vakter som kontrollerar hur SL sköter sina åtaganden.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed