En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Lillpendeln nu igen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Som jag skrivit tidigare så har mina resor fungerat ganska bra den senaste tiden och i morse var inget undantag. Till centralen 3 minuter sent. Inte mycket att prata om.

Hem var det värre. Tåget startade sent och eftersom jag vet att tåget åker om det är sent så var det inte roligt. Jag pratar alltså om Lillpendeln eller "Nynäs express". Express eftersom den åker så fort som möjligt antar jag. I alla fall hade det åkt när vi kom fram 7 minuter sent. Det hänvisades till ersättningsbuss så vi begav oss mot bussen. Och där stod en buss markerad med Ösmo. Alla försökte tränga sig på men alla fick inte plats. Det såg ut som om det stod människor i gången. Jag tänker inte stå i en buss som kör FORT för att hinna någorlunda i tid på väg 73. Chaufören ringde efter en buss till de som inte fick plats. Jag ringde efter en taxi. Hör och häpna så fanns det en ledig i närheten. Jag lämnade Västerhaninge 17:42 och såg att det fortfarande stod kvar resenärer och väntade på bussen. Eftersom jag hade tur att få en taxi så fort så kom jag fram 18:10. Endast 20 minuter sent. Hur gick det för er som åkte med buss?

Det blir spännande att se om jag får ut pengar med hänvisining till Resegarantin. Kostnaden är nämligen 471 kr. Men hur skall man annars göra? Jag antar att det inte är ett problem.

Jag tänker skriva till SL och fråga om statistiken för hur tågen går till Nynäshamn. En gissning: "Vi har nästan inga förseningar.". Jag menar hur mäter man en sådan försening som det innebär för mig med flera? Tåget till VH 7 minuter sent. Alla tåg VH - Nynäshamn i tid! Jag återkommer när jag får svar...


  1. Anonymous Anonym 

    Tågen till Cst resp. Nynäshamn inväntar ankommande tåg i 3-4 minuter! Därefter åker vi! Ska vi vänta längre tid hör trafikledningen av sig!

  2. Anonymous Anonym 

    Eller kanske Stockholmtågs driftledning?

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed