En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nu får jag skämmas!


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Det verkar som om mina beräkningar är felaktiga. Jag har för mycket förseningstid. Lade upp all tid i ett excellark och såg att det inte stämde. 58 minuter för mycket verkar det som. Jag skall gå igenom mina anteckningar igen, men så länge skäms jag.

Jag har förstås fortfarande 1085 minuters försening med i dag så den som skall skämmas mest är SL.

Jag har lagt upp litet mer fakta till höger så att den som vill kan se hur det blivit bättre eller sämre. Månad för månad.

Inte så stor försening in till Stockholm i dag, 4 minuter och hem 1 minut.


  1. Anonymous Anonym 

    Tänk om SL vore lika ärliga som du är! (Jag satte bara ett utropstecken för att inte väcka ont blod hos Anonynym Ananas) Än så länge fungerar det hos SL, men hur blir det i höst? Du ska inte ha dåligt samvete för att du räknat fel på några minuter. Tänk om SL vore lika ärliga som du är. Fortsätt med bloggen och stå på dig!

  2. Anonymous Anonym 

    Hej Per

    För att ändra på politikerna måste man
    väcka opinion. Ställa dem mot väggen i Pendlartågs frågan. Själv jobbar jag lite ideelt för att
    vi ska få behålla Skuruparken i Nacka.

    Vi pluggade samtidigt i Sandviken 1989.
    Har du hört hur det går för Arne?

    Hälsningar Jonas

  3. Anonymous Anonym 

    Tack Per-Magnus Andersson!
    Det är inte lätt att vara en sån som jag som värnar om det svenska språket.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed