En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Kvavt i dag.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Väldigt kvavt på tåget i dag. Mycket hög luftfuktighet var det och temperatur bortåt 27 grader. Det var inte det nya X60 utan ett äldre tåg av typ X10. Efter att fönstren öppnats så blev det i alla fall litet bättre.

Nu är det ny operatör för tågen: Stockholmståg Vi får se hur det blir med den nya operatören. I dag blev det i alla fall 7 minuters försening. Detta innebär att jag passerade 15 timmars försening. Snart 2 arbetsdagar!


  1. Anonymous Anonym 

    Hej!

    Fem minuter av förseningen blev troligen mellan Farsta Strand och Älvsjö. Däremellan kör man endast i 40 km/tim pga att stängslen är trasiga!
    Undrar när det kommer att åtgärdas, någon som vet?
    Detta problem ligger väl hos Banverket.

    /Mvh Å

  2. Anonymous Anonym 

    Huvudskyddombudet på dåvarande Citypendeln kontaktade Arbetsmiljöverket som bestämde att pga förarnas psykosociala arbetsmiljö får tågen endast framföras med 40 km/h mellan Farsta Strand - Älvsjö.
    Det beräknas vara klart mellan idag & midsommar! Ingen vet riktigt...
    De har lagat en del på sträckan, men fortfarande kan man se hål. Så grundorsaken är egentligen sabotage (människor är jävligt dumma som ger sig ut på spåren för att sabba), men det är Banverket som ska underhålla skyddet mot spåren.

  3. Anonymous Anonym 

    Tre minuter sent i morse mot City från Jakobsberg, 14 minuter sent på hemresan. Heja Stockholmståg!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed