En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Inga fönster = instängt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



När man inte kan öppna fönstren i ett tåg så är det viktigt att luftkonditioneringen fungerar. Det gjorde det inte på X60-tåget jag åkte med i morse. Detta innebär att det blir kvavt, varmt och allmänt otrevligt i tåget. Jag kände mig pigg i morse men ju närmare Centralen vi kom desto tröttare blev jag. Vi blev bara 1 minut sena i alla fall.


  1. Anonymous Anonym 

    Det blev en fortsättning på Sollentuna-Märsta sträckan: i morse var det ett "datorsystemfel" som orsakade stora förseningar och som fick mig missa Uppsalatåget.

    Kör de runt sina datorer i sina oklimatiserade, skakiga skrotvagnar (önskade att jag nånsin fick åka X60 - med eller utan klimatisering på) så förvåna det mig föga att de krånglar. Datorerna står dock säkert nånstans i klimatiserade serverrum:

    http://fun.sdinet.de/movies/serverraum.avi

    Uwe.

  2. Anonymous Anonym 

    He he he... :-D

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed