En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Kallt blev varmt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Nu när det är varmt ute (härligt förutom att jag sitter inne och jobbar) så är det trevligt med luftkonditionering på tåget (X60). När jag gick på tåget i Nynäshamn så var det kallt! Jag tänkte att det beror nog på att jag var varm innan (Det var litet bråttom till tåget). Men efter en stund så blev det varmare och varmare tills det var riktigt varmt i tåget. Är inte ACn dimensionerad för detta antal människor? När vi åkte förbi Farsta (ung.) så kom kylan igen för att efter en stund bytas ut mot värme. Verkar som att man har intrimningsproblem eller har ACn redan gått sönder? Eftersom förnstren inte kan öppnas i nya tåget utan att bruka STORT våld så hoppas jag att det kommer att fungera bättre vid resorna i sommar. Jag har sen semester. Vi får se i eftermiddag hur varmt det blir på det gamla tåget :-O

Annars så var tåget i tid!


  1. Anonymous Anonym 

    Jag tror att den administrativa delen av den politiska makten plus också olika politiska sekreterarre innom framför allt de stora politiska partierna följer vad som händer i bloggarnas värld.
    Därför är det viktigt att synas! Därför är det viktigt att visa vart våra dvs. "pendlarnas" bekymmer finns. Därför är det viktigt att vi skriver även om saker som i retrospektiv kan te sig som futila .... såsom frånvaron av air conditionering i gamla vagnar och felinställda ventilations/luftconditionerings system i de nya.

    Men sedan? Tror någon överhuvudtaget att det blir någon ändring? Fan vet! Och det handlar inte om brist på pengar. Det handlar om politiska i ryggmärgen att det finns en stockholmsfientlighet gentemot den oförutsägbara Stockholm inom de till vänsterlutande politiska partierna .....

    Så vi får nog se framemot ganska få satsningar vad gäller trafik och kommunikationer från regeringens sida här .... tyvärr.

  2. Anonymous Anonym 

    I morse: signalfel, 12min försening på pendeln från Häggvik till Märsta. Tåget blev omdirigerat att vända i Rosersberg, ett hundratals resenärer dumpades på perrongen. Där fick vi vänta i ytterligare 5min, innan ett kort X60 transporterade oss till Märsta - Uppsalapendeln hade förstås gått i tid...

    Nu: växelfel och signalfel med delvis mer än 30min försening på Södertälje-Märsta linjen...

    Alltså: pendeln funkar inte vid 10 graders kyla och inte vid 30 graders värme. Och om ca tre månader börjar löven falla igen...


    God kväll,

    Uwe.

  3. Anonymous Anonym 

    Som Vanligt!
    Genom att via propagandan i Metro och Stockholms City (tomt)skryta om en massa ovidkommande saker som "konsten" på olika stationer försöker SL avleda sina kunder om ointresset att sköta SLs kärnverksamheten,
    d v s bemöta sina kunder med att transportera oss från A till B. Man nämner inte ens Banverket, en av sina kompanjoner i denna gangsterverksamhet som mest tycks vara till för att SLs befattningshavare på trafikanternas bekostnad skall sko sig. 12/6: signalfel, 13/6 signalfel och växelfel. Skitsnack! Hade SL känt något som helst ansvar för oss kunder hade man sedan långt tillbaka sparkat ut tummen ur röven på Banverket så att dessa muppar skött sitt arbete. SLs ovilja att sköta sitt jobb är känt sedan 1979. (se bloggen "Pendlarnoja")

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed