Nu när det är varmt ute (härligt förutom att jag sitter inne och jobbar) så är det trevligt med luftkonditionering på tåget (X60). När jag gick på tåget i Nynäshamn så var det kallt! Jag tänkte att det beror nog på att jag var varm innan (Det var litet bråttom till tåget). Men efter en stund så blev det varmare och varmare tills det var riktigt varmt i tåget. Är inte ACn dimensionerad för detta antal människor? När vi åkte förbi Farsta (ung.) så kom kylan igen för att efter en stund bytas ut mot värme. Verkar som att man har intrimningsproblem eller har ACn redan gått sönder? Eftersom förnstren inte kan öppnas i nya tåget utan att bruka STORT våld så hoppas jag att det kommer att fungera bättre vid resorna i sommar. Jag har sen semester. Vi får se i eftermiddag hur varmt det blir på det gamla tåget :-O
Annars så var tåget i tid!
Annars så var tåget i tid!
Jag
- En Långpendlare.
- Från Nynäshamn, Sweden
- Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.
Föregående inlägg
Arkiv
- januari 2006
- februari 2006
- mars 2006
- april 2006
- maj 2006
- juni 2006
- juli 2006
- augusti 2006
- september 2006
- oktober 2006
- november 2006
- december 2006
- januari 2007
- februari 2007
- mars 2007
- april 2007
- maj 2007
- juni 2007
- juli 2007
- augusti 2007
- september 2007
- oktober 2007
- februari 2008
- augusti 2008
- september 2008
- oktober 2008
- november 2008
- december 2008
Jag tror att den administrativa delen av den politiska makten plus också olika politiska sekreterarre innom framför allt de stora politiska partierna följer vad som händer i bloggarnas värld.
Därför är det viktigt att synas! Därför är det viktigt att visa vart våra dvs. "pendlarnas" bekymmer finns. Därför är det viktigt att vi skriver även om saker som i retrospektiv kan te sig som futila .... såsom frånvaron av air conditionering i gamla vagnar och felinställda ventilations/luftconditionerings system i de nya.
Men sedan? Tror någon överhuvudtaget att det blir någon ändring? Fan vet! Och det handlar inte om brist på pengar. Det handlar om politiska i ryggmärgen att det finns en stockholmsfientlighet gentemot den oförutsägbara Stockholm inom de till vänsterlutande politiska partierna .....
Så vi får nog se framemot ganska få satsningar vad gäller trafik och kommunikationer från regeringens sida här .... tyvärr.
I morse: signalfel, 12min försening på pendeln från Häggvik till Märsta. Tåget blev omdirigerat att vända i Rosersberg, ett hundratals resenärer dumpades på perrongen. Där fick vi vänta i ytterligare 5min, innan ett kort X60 transporterade oss till Märsta - Uppsalapendeln hade förstås gått i tid...
Nu: växelfel och signalfel med delvis mer än 30min försening på Södertälje-Märsta linjen...
Alltså: pendeln funkar inte vid 10 graders kyla och inte vid 30 graders värme. Och om ca tre månader börjar löven falla igen...
God kväll,
Uwe.
Som Vanligt!
Genom att via propagandan i Metro och Stockholms City (tomt)skryta om en massa ovidkommande saker som "konsten" på olika stationer försöker SL avleda sina kunder om ointresset att sköta SLs kärnverksamheten,
d v s bemöta sina kunder med att transportera oss från A till B. Man nämner inte ens Banverket, en av sina kompanjoner i denna gangsterverksamhet som mest tycks vara till för att SLs befattningshavare på trafikanternas bekostnad skall sko sig. 12/6: signalfel, 13/6 signalfel och växelfel. Skitsnack! Hade SL känt något som helst ansvar för oss kunder hade man sedan långt tillbaka sparkat ut tummen ur röven på Banverket så att dessa muppar skött sitt arbete. SLs ovilja att sköta sitt jobb är känt sedan 1979. (se bloggen "Pendlarnoja")