En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Inget att rapportera.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Jag har inte pendlat mer denna veckan av olika anledningar. Men jag ger inte upp utan fortsätter nästa vecka.

Jag har fått en hel del SMS om både inställda och försenade tåg denna veckan. Finns det någon stackare som vill berätta?


  1. Anonymous Anonym 

    SL har ju sitt "vaktbolag" som övervakar oss trafikanter så vi betalar och gör rätt för oss. Det gör det flesta av oss. När tänker SL göra rätt för sig? Tänk om vi trafikanter hade ett vaktbolag som tillser att SL skötte sin del av affärsöverenskommelsen.I så fall hade vi resenärer/kunder sluppit påhopp om att problemen med pendeltågstrafiken är övedrdrivna. Likaså hade vi sluppit gråterskan som vill se kunderna i ögonen, men i praktiken tycks vara helt ointresserad av att uträtta något annat än en massa tomt prat. Muppet show skiter fullständigt i sina kunder. I have a dream; Om denna muppshow tvingades svara för sina arbetsuppgifter skulle det fungera. SLs tomma prat om "dominoeffekt" och andra billiga undanflykter är inget att bry sig om. Organisationen har sedan 70-talet vetat vilka brister som finns. Oviljan att åtgärda detta lever kvar så länge kunderna betalar för sig. Att SL tänker göra rätt för sig är blott och bart en utopi.

  2. Anonymous Anonym 

    Våren har kommit, medresenärer är lika stressade som vanligt. Ja, det är hjärtskärade att se de som småspringer i tunneln från tunnelbannan mot pendeltågsplattformarna på Centralen ....
    Igår småsprang även jag. Fredagens morgontidtabell är "tight", allt måste stämma om jag ska komma fram i tid. Min 7,07 tåg mot Västerhanninge kom i tid (det är mitt tredje och viktigaste byte) men fick sedan stå kvar länge med öppna dörrar. Två andra redan försenade pendeltåg, ett mot Älvsö det andra mot Tumba blev släppta förbi. Dörren i mitt tåg stängdes och sedan öppnades igen. Ingen information. Luttrade resenärer med ett par stationer kvar att ta sig till chansade på att byta mellan "mitt" tåget och Tumba tåget. När Västerhanninge tåget fick klartecken var förseningen uppe i 15 minuter.
    Skillnaden till 7,22 tåget mot Västerhanninge blev minimal så icke överraskande fylldes mitt korta tåg med alltfler resenärer som redan väntade i Årstaberg, Älvsjö, Farsta strand på nästa tåget. I Haninge centrum skulle de flesta av. Eftersom mittersta dörren inte gick att öppna bildades två långa köer mot de närmaste avstigningsställen vid sidan av den trasga utgången. När det var två avstigande framför mig började dörrarn glida ihop. Vi var tre stycken som lyckades tränga oss igenom den ut. Efter mig stängde dörren obenhörligen och tåget började rulla vidare. Kvar i min vagn bulltade några stycken med knytna nävar på dörrglaset på väg mot Jordbro dit de inte hade tänkt sig att komma till denna morgon.....

  3. Anonymous Anonym 

    Sluta gnälla! Enligt Jangälv är problemen överdrivna. Än en gång har SL (StrutsLeverne) visat sitt rätta ansikte.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed