En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Tidsravlorna nu igen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



17:53 kom det upp text på tavlan som visar avgång mm. Ny tid var satt till 17:56.
17:55 ändrades tiden till 17:54!?!
17:59 åkte tåget.
Ja vad skall jag säga?


  1. Anonymous Anonym 

    Ja är det inte konstigt så säg. SL har makt över att flytta den reella tiden (som jag hade för mig var styrd av jordens rotation) lite fram och tillbaka som de vill men när det kommer till att få lite kollektivtrafik att fungera på ett schysst sätt tycks den oövervinneliga makten vara som bortblåst. Strange!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed