En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Buss är dåligt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Jag gillar inte att åka buss. Speciellt inte ersättningsbuss. Det är trångt och man har en tendens att må illa. Bussen kom fram till Västerhaninge 07:51. Tåget skall gå 07:52 men går 07:57. Det är ett X60 tåg så bekvämt får man i alla fall åka. Ur högtalarna hörs då: "Vi beräknar att vara en minut sena framme vid Stockholms central". OJ. X60-tågen är RIKTIGT snabba. 4 minuter från Västerhaninge till Stockhomls central. Det är fantastiskt! ;-)

Sprang sista biten för att hinna med rätt tunnelbanetåg och, eftersom det förmodligen var sent, fick stå som en packad sill. Jag hade i dag ryggsäck + väska vilket innebär att jag håller dessa i en hand med krampkänning som följd för att med andra handen hålla i något annat för att hålla balansen. Härligt.

Sedan var bussen litet sen vilket gjorde den totala förseningen: 31 minuter.

Vilken underbar start på dagen.


  1. Anonymous Anonym 

    Sedär, ny mobiltelefon?

    Nu med bilder från aktuell dag gissar jag! Trevligt!

  2. Anonymous Anonym 

    Nej. Men ja.
    Ja det är bild från i dag.
    Nej. Det är min PDA som är gammal (1 år).
    Skulle ta en bild på en annan sak men det gick inte så det fick bli en testbild.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed