En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Buss.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Ersättningsbuss = minst trettio minuter sen. Egentligen kan man satsa på att ta nästa tåg men det förutsätter att DET går. Egentligen borde SL beställa taxibilar eftersom man vet att alla kommer att bli mer än tjugo minuter sena och då skall resegarantin gälla. Dessutom så får inte alla sitta. Det finns tre stationer i Nynäshamn. Min buss går längst men den stannar också på sista stationen så redan ut ur Nynäshamn är vi minst tio minuter sena och folk får stå. Ett tips är att ta en buss från varje station så minskar man förseningen litet och kanske får alla sitta. Efter det svänger båda de bussar som åker förbi Ösmo. Ingen kliver av från/stiger på våran buss. Kanske kunde man fråga om någon skall av... Jaha, nu sitter jag här och guppar på dödens väg, riksväg 73, undrandes: "Hur sen blir jag i dag då?"


  1. Anonymous Anonym 

    Ersättningsbussar, som kör fel.

    3 gånger har jag åkt med ersättningsbussar, som missat avfarten vid gamla infarten och därmed fått åka till hamnen och ta en annan buss tillbaka. Vlket orsakat ytterligare 30 min försening.

  2. Anonymous Anonym 

    Hur kan de missa avfarten? Det här låter helt otroligt! Har du skickat e-post till SL och frågat? Jag vet att man inte brukar få några vettiga svar men man får i alla fall ett svar.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed