En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Sprintlopp.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




Bussen var sen. 9 minuter sen. Det är mycket när man försöker passa in sina tider så att resan inte skall bli för lång. Jag tar en buss som går 17:25 som sedan bytes mot tunnelbana ca. 17:30. Jag kommer då till centralen ca. 17:36 och tåget går sedan 17:52. Lägg på 9 minuter addera så ytterligare försening på tunnelbanans röda linje så ser man att det är knappt om tid. Jag gick av tunnelbanan 17:48 och sedan komm sprintloppet. Jag hann dock och tåget kom in i tid. Sedan lämnade det inte stationen förrens efter ett antal minuter så jag hade inte behövt springa så fort. Till slut så blev det 5 minuter sent. Inte så dåligt eftersom det började med 9 minuter...


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed