En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Elände igen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Följdfel av tidigare olycka m.m. gjorde att tåget hem blev 17 minuter sent. Hå hå ja ja.


  1. Anonymous Anonym 

    Det är kokhet i pendeltågen ... så fast de kommer i tid, vilket är pendlarens högsta önskan, så är de som boskapsvagnarna. Man längtar riktigt mycket till den svalkande tunnelbanan. Skulle man inte kunna air- conditionera pendeltågsvagnarna, när man ändå värmer upp de på vintrarna? Men det är nog för mycket lyx åt oss hårt prövade stockholmsbor, jag vet.

  2. Anonymous Anonym 

    De nya X60 har AC. Och nu i värmen är det väl bra. Första dagen när det var varmt i maj så vräkte den på så mycket att jag frös. Så jag behöll jackan på. Andra som inte hade jacka med sig hade gåshud! I morgon skall jag åka med detta tåg i värmen igen så skall vi se hur det fungerar denna gången.

    /Per

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed