Hoppsan. Börjar visst slöa till mig. Glömde titta på klockan när jag gick av tåget i morse! Får verkligen skärpa till mig. Med tanke på när jag kom till jobbet så var tåget i alla fall ganska nära tidtabellen.
Däremot hem så var det inte så bra. Tåget var försenat från start och dessutom väldigt fullt. Så fullt att jag fick stå till Västerhaninge. Nu när det börjar bli varmt så kan det vara jobbigt. Jag klarar mig men det finns de som verkligen ser ut att lida.
8 minuter sent kom jag fram i alla fall.
Däremot hem så var det inte så bra. Tåget var försenat från start och dessutom väldigt fullt. Så fullt att jag fick stå till Västerhaninge. Nu när det börjar bli varmt så kan det vara jobbigt. Jag klarar mig men det finns de som verkligen ser ut att lida.
8 minuter sent kom jag fram i alla fall.
Jag
- En Långpendlare.
- Från Nynäshamn, Sweden
- Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.
Föregående inlägg
Arkiv
- januari 2006
- februari 2006
- mars 2006
- april 2006
- maj 2006
- juni 2006
- juli 2006
- augusti 2006
- september 2006
- oktober 2006
- november 2006
- december 2006
- januari 2007
- februari 2007
- mars 2007
- april 2007
- maj 2007
- juni 2007
- juli 2007
- augusti 2007
- september 2007
- oktober 2007
- februari 2008
- augusti 2008
- september 2008
- oktober 2008
- november 2008
- december 2008
Vaddå 8 minuter????
Redan 1979 visste (eller låtsade liksom idag inte om) dåvarande karikatyrer på SL att något var fel. Vilka bortförklaringar man då hade vet jag inget om. Jag kan blott och bart konstatera att dagens karikatyrer på SLs ledning är lika ointreserade som man var då av att sköta sina arbetsuppgifter. Den av resenärerna och skattebetalarna finansierade lönen kommer i alla fall. Är jag elak och okonkret? Resultatet i form av förseningar och inställda pendeltåg talar sitt tydliga språk. SLs samarbetspartners har satt in vakter för att se till resenärerna betalar sina färdbevis. För vad? Till skillnad från SL vill de flesta av oss resenärer göra rätt för oss. Tänk om vi resenärer satte in vaktbolag för att se till att SL med sina samarbetspartners skötte sina åtaganden!
Jag kanske är patetisk, men förhoppningen är trots allt att SL sköter sin del av affärsöverenskommelsen. Åka kollektivt vore jättebra om det fungerade.
Vaddå 8 mminuter?
Det skiter väl SL i om vi kommer för sent till våra arbetsplatser. SL har ju tillsatt vaktbolag för att se till att vi trafikanter fullgör vår betalningsskyldighet för färdbevisen. Självklart skall vi trafikanter betala för oss. Synd bara att inte SL står för sin del av överenskommelsen. De gånger jag tillskrivit StrutsLeverne mina synpunkter har jag fått en massa tomt skitsnack till svar. När tänker SL ta ansvar????? Vi har ju redan via skattsedel och reseavgifter gött dessa muppar. Deras ansvar är blott och bart en utopi.