En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



I tid.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Tåget i tid.


  1. Anonymous Anonym 

    Undviker att åka pendeltåg så mycket jag kan.
    Det räcker ju att klaga lite på tidhållningen eller skratta lite för att Citypendelns vakter ska få för sig att misshandla passagerarna.
    Jag är bra mycket mer rädd för CSG vakterna är för stökiga ungdomar på tåget.
    Inför den senaste rättegången mot en resenär i Sorunda så bestämde sig vakterna för att uppge ett falskt vittesmål.
    Det fanns flera som hörde de när de gick igenom vad de skulle säga i rättegången!

    Skulle vara kul att veta vad som krävs för att bli CSG vakt, häromkvällen när jag skulle åka hem så kom två CSG och ville se biljetten (det ska väl konduktören göra?) har ett 30 dagars kort som går ut den 19/5.
    Han kollade på sin mobil 3 gånger och konstaterade sedan att den inte gällde längre...! Påpekade snällt att det bara var den 12/5 och att den faktiskt gällde tills nästa fredag.
    Då började idioten tjafsa om att jag var otrevlig!
    Var rejält skärrad, skulle jag bli nedslagen?
    Som tur var så gled vi just in på perrongen i Nynäsgård där jag gick av, skulle egentligen gått av i Nynäs Havsbad, men hellre gå en bit än att bli slagen gul och blå av Citypendelns vakter!

    Puh Aldrig mera pendeltåg!

  2. Anonymous Anonym 

    Har inte varit med om något sådant. Däremot har jag sett att en av vakterna bråkade med konduktören! Den gången verkade det som om det var konduktörens fel dock och inte vaktens. Man kan tycka att de skall jobba ihop och inte mot varandra.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed