En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Ersättningsbuss.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Det är, som jag skrivit om tidigare, ett dåligt tecken med ersättningsbuss. Man blir MINST 20 minuter sen hur man än gör. I dag var inget undantag. Bussen gör alla utsvängningar som den skall för att plocka upp passagerare från olika stationer vilket gör att den kommer precis in till stationen Västerhaninge när nästa tåg skall gå. Vi skyndar oss till det, många springer, och vad händer ??? Jo de stänger dörrarna och åker ifrån oss!!! Detta är inte ett skämt utan jag ser alltså dörrarna stängas framför näsan på mig och jag antog att de skulle öppna eftersom jag antog att de visste att det var ersättningsbussar från Nynäshamn. Tänk så fel man kan ha. DETTA VAR RIKTIGT USELT! Vi var nog ett 30-tal som stod kvar på perrongen och såg tåget åka. Till slut så fick vi gå på nästa tåg som är tåget som kommer från Nynäshamn. Varför ha ersättningsbuss?

Jag hade inget inlägg fredag eftermiddag eftersom tåget kom i tid och jag inte tyckte mig behöva skriva om det men i dag fanns det dessto mer att skriva om.

41 minuter sen blev jag i dag.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed