En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Jag hade fel.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Vi blev inte dumpade i Ösmo utan i Västerhaninge. På tåget sade man att ersättningsbussar skulle ta oss till Nynäshamn. Det fanns inga bussar som väntade. Det finns en linje som går till Nynäshamn över Stora Vika. Den tar 1,5 timmar. Det var en del som tog den bussen bara för att vara på väg antar jag. Själv så väntade jag. Tänkte att det skulle komma bussar. Det gjorde det inte utan ett tåg gled in i stället. Hoppade på det och utan ytterligare missöden så fortsatte vi till Nynäshamn. Endast 47 minuter försent! Hur kan det komma sig att man har en så otroligt dålig kontroll på den information som lämnas ut? Uppenbarligen så skiter man fullständigt i oss som är deras kunder. Självklart kan det hända saker som är utanför deras kontroll. Men deras jobb är att se till att vi, pendlare, kunder, skall få så litet problem som möjligt och komma fram i så god tid som möjligt. DET ÄR ETT VÄLDIGT DÅLIGT SKÖTT JOBB

Reseförsening: 47 minuter
Dagsförsening: 71 minuter

Förseningstid 2006: 236 minuter
Antal resdagar: 7
Förseningstid / dag: 34 minuter


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed