En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Tisdag


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



0 minuter sent till Centralen i dag också.

Hem var det värre. 8 minuter sent lämnade tåget Centralen. Detta gör att man sitter som på nålar eftersom man vet att tåget i Västerhaninge åker om förseningen blir för stor. Tåget väntade i VH för att man kört in litet av förseningen. Sedan snabbade man på så att hem var det bara 4 minuter sent.


  1. Anonymous Anonym 

    När ditt tåg från Stockholm C är sent och du funderar på om anslutningen ska vänta eller inte, när vill du veta det då? Alltså vad som beslutats. Älvsjö? Farsta Strand? Jordbro?

  2. Blogger POJ 

    Det är en bra reflektion. Jag vill naturligtvis veta så fort som beslutet är taget. Då kan jag fundera på nästa steg i min resa.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed