En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Skönt att inte pendla.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Sitter hemma och jobbar några dagar. Skönt att jag inte pendlar i dag eftersom jag fått flera SMS från SL om att tågen är inställda och buss ersätter.

Någon som vill berätta om dagen?


  1. Blogger Johannes 

    Det är otroligt skönt att inte pendla. Sedan januari har jag sluppit trängas på tåg och bussar.
    Nu är jag tillbaka i vardagen igen och pendlandet fortsätter.
    Men nu med nya fina tåg och bussar för den delen med!

  2. Anonymous Anonym 

    Skulle ta tåget 7.05 från Västerhaninge, kom fram till Stockholm ca 8.20. En mycket skrattretande färd. Signalfel sades det, fick åka buss till Handen. Tågen som stog inne på Handen togs ur trafik. Jag hann sätta mig i 5 st olika tåg, 1 buss samt ett tåg som bara åkte förbi(troligtvis den jag skulle tagit från VH). Hemskt!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed