En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Fredag


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Tåget i tid till Centralen! Äntligen.

Men hem så väntade tåget i 10 minuter eller så innan det lämnade Centralen. Alla vet vad det innebär... Ersättningsbuss. Jag ringde taxi 020, som är snabba, så fort jag hörde att det var ersättningsbuss och därför så stod det en taxi och väntade när jag kom till taxistolpen. På grund av detta blev jag endast 8 minuter sen hem. Det kan tilläggas att det inte stod någon ersättningsbuss vid framkomst i Västerhaninge så långt som mitt öga nådde i alla fall.


  1. Anonymous Anonym 

    Jag hoppas att det gick bra för dig imorse, då det fanns nedrivna kablar mellan Älvsjö och Västerhaninge (första infon jag läste på tablorna) eller något elfel (det dom ropade på T-centralen).

  2. Blogger POJ 

    Det gick inte bra. Se dagens inlägg om det...

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed