En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Buss, buss och åter buss.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Fram till den 20 augusti är det buss som gäller om man vill åka till/från Nynäshamn. Jag gillar inte att åka buss men eftersom det skall föra något gott med sig så är det bara att stå ut. Att åka buss på väg 73 i HÖG hastighet känns annars väldig riskabelt. En del busschaufförer tycks tro att det är en tävling. Åkte förra veckan med en sådan. Visst, vi kom fram före utsatt tid men jag kände mig litet åksjuk och med tanke på hur säker 73:an är så...

Jag kommer inte att rapportera tid när bussarna går utan återkommer när tågen går igen. Bussarna verkar annars hålla tiden väldigt bra. Dock så innebär det ca. 30 minuter extra restid varje dag för mig men som sagt var så skall det bli bättre efter renoveringarna så då är det värt det.


  1. Anonymous Anonym 

    Iaf har du möjligheter att ta bus+t-bana eller bus+pendel.

    Lite plåster på såret...

    Lycka till och hoppas att det blir bättre på Nynäshamnslinjen

  2. Anonymous Anonym 

    Sorgliga är att det kommer inte bli bättre när tågen börjar rulla igen eftersom de endast gör förberedande arbeten inför nästa sommar. Jag tycker det gått förvånansvärt bra med bussarna, fram tills idag när den stora massan återvände från sin semester... det tog 20 min längre än förra veckan. Vet du när den nya tågstationen i nynäshamn ska tas i bruk? Det är sorgligt att den blir enkelspårig när de ändå är i gång och bygger. De borde riva segersäng och hemfosa station så skulle det gå snabbare.

  3. Blogger POJ 

    Så är det. Detta innebär inga snabbare tider efter 20:e i år. Först nästa år skall det bli skillnad. Så vi i Nynäshamn kommer att få ännu en vinter med de gamla tågen. Det är bara att hålla tummarna och hoppas på en lika skonsam vinter som den förra eftersom då förseningarna inte var så stora.

    Jag håller med om att bussarna fungerat bra. I dag (13/8) tog det litet längre tid eftersom det var mycket trafik men annars har det gått bra.

    Nya stationen i Nynäshamn har jag inte sett något invigningsdatum på så jag antar att det blir nästa höst.

    Visst är det synd att det inte blir dubbelspår hela vägen. Men förlängningen av stationerna innebär att vi kan få X60 vilket, enligt politikerna, skulle vara lösningen på våra problem. Vi får väl se...

  4. Anonymous Anonym 

    politiker tycker alltid att deras idéer är de bästa lösningarna på allt, hrmpf

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed