En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Första resegarantin...


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



... där jag som anledning till varför jag tog taxi angav att SL inte kan hålla tiden gick igenom. 504 kr tillbaka blev det men framför allt så är det en bekräftelse på att man kan ta taxi från Västerhaninge i alla lägen eftersom SL verkligen inte kan hålla 20 minuter mellan Västerhaninge och Nynäshamn.


  1. Anonymous Anonym 

    Vad bra att du fick pengarna tillbaka. Det är åtminstone som plåster på såret.

    Hur blir det för dig nu när de gör arbete på Nynäshamnlinjen?

  2. Blogger POJ 

    Jag har inte hunnit fundera på vad som händer i sommar ännu. Det får bli en "glad" överraskning.

  3. Anonymous Anonym 

    Såg att man nu skulle dra in halvtimmes trafiken mellan Nynäshamn och Västerhaninge.
    Den behövs väl mer på sommaren än annars, brukar vara ganska trångt på tågen vissa avgångar när båtarna kommit in.
    Halvtimmes trafiken tillkom ju som plåster på såren för tågbytena i Västerhaninge.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed