En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Ännu en informationsmiss av SL.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



4 minuter sent till Centralen i dag.

Hemresan blev inte rolig. Informationstabbar som gör att man blir jättearg och tycker att det är folk som inte borde ha betalt för ett så dåligt jobb som sköts. Tåget till Västerhaninge (VH) för vidare färd mot Nynäshamn var mycket försenat. Nästa tåg mot VH kom in till plattformen och många gick ombord på det. Södertäljetåget kom och åkte. Det försenade tåget till VH kom in på andra plattformen. Medans jag försökte få reda på vilket tåg som skulle åka först, från kundtjänst, åkte det som jag inte var på vidare. Efter en liten stund kom ännu ett tåg till Västerhaninge på plattformen bredvid. Denna gången gick tåget jag var på först. I Handen stod så massa folk och väntade. Jag antar att det var tåget innan som vände. Någon som vet? Till slut kom vi fram till VH.

Att det blir förseningar är en sak. Att informationen inte når ut till oss passagerare är SKANDAL. Hur många gånger skall detta behöva påpekas?

Jag tog en taxi från Västerhaninge och blev till slut 35 minuter sen.


  1. Anonymous Anonym 

    För att inte tala om morgontåget som brukar gå mot stockholm c/ullriksdal utan att man behöver byta i västerhaninge. i vanliga fall stannar det tåget i handen men nu har de bytt handen mot farsta strand som enda hållplats innan älvsjö. fast idag stannade det vid handen i alla fall. jävla virrpannor. något posetivt är att de första spadtagen grävts på den nya stationen i nynäs. dubbelspårigt here we go!

  2. Blogger POJ 

    Tyvärr så blir det inte dubbelspår hela vägen. Men bättre blir det i alla fall. Förmodligen blir det "tillräckligt bra" så att man slipper bygga dubbelspår hela vägen.

  3. Anonymous Anonym 

    Nej men gud, är det sant? Hur långt blir det dubbelspår? Vad tror du totala restiden landar på? blogga gärna lite om utbyggnadsprojektet och hur de fortlöper om du har information och intresse!

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed