En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nu är det varmt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




Så var det fredag igen. Kontaktledningen från i går var tydligen lagad för det blev endast 1 minuts försening till Centralen.

Hem så var det varmt. Till Västerhaninge så var det X60 som gällde, utan fungerande luftkonditionering. Jag har köpt en termometer som jag har med mig. Den visade 31.7 grader. Man kan inte öppna några fönster i dessa tåg. Detta gör att det var ganska kvavt. Skönt att byta till "Nynäs-express" tänkte jag. Men ack så fel jag hade. Trots att fönstren stod på vid gavel så var det ännu varmare där. 32.7 grader för att vara exakt. Som tur var så var tåget endast 2 minuter sent. På kvällen badade jag sedan med barnen och det var riktigt skönt att svalka sig då. Det är härligt med sommar.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed